Slováci si zvolili najatraktívnejších zamestnávateľov za rok 2015

Spoločnosť Profesia vyhlásila výsledky ankety Najzamestnávateľ 2015. Ľudí na Slovensku oslovila z pomedzi 87 firiem práve tá, ktorá má silnú značku, dlhodobú tradíciu a poskytuje zamestnancom pracovnú istotu a dobrý plat. Ktoré firmy sa ocitli v prvej desiatke?

Ilustračný obrázok k článku Slováci si zvolili najatraktívnejších zamestnávateľov za rok 2015
Zdroj: TASR

Slovákov zaujímajú najviac firmy v oblasti IT, obchodu a priemyslu. Kto sa stal Najzamestnávateľom v jednotlivých krajoch Slovenska?

Slováci uprednostňujú zamestnávateľov najmä podľa značky a dobrého mena
Vo 4. ročníku prieskumu Najzamestnávateľ hlasovalo 10 527 respon­dentov, ktorí si vyberali najlepšieho zamestnávateľa spomedzi 87 firiem z ôsmich kategórií. Respondenti si najprv zvolili oblasť, v akej by chceli pracovať, a následne z firiem v danej oblasti zvolili pre seba najatraktívnejšieho zamestnávateľa. Okrem najúspešnejších firiem v jednotlivých odvetviach sme vytvorili desiatku najatraktívnejších zamestnávateľov na Slovensku.

Absolútnym víťazom ankety sa stala spoločnosť Volkswagen Slovakia, ktorá oproti minulému roku, kedy skončila na druhom mieste, postúpila na prvú priečku v rebríčku. Spoločnosť oslovila hlasujúcich najmä silnou značkou, pracovnou istotou, dlhodobou tradíciou firmy, a tiež platovým ohodnotením a benefitmi. Volkswagen bol TOP jednotkou najmä u ľudí vo veku od 35 do 45 rokov a rovnako ho vnímajú zamestnaní i nezamestnaní hlasujúci.

„Starostlivosti o zamestnancov venujeme veľkú pozornosť, čo dokazuje aj toto prestížne ocenenie. Od finančného ohodnotenia cez pracovné prostredie až po vzdelávanie a kariérne možnosti. Naši zamestnanci sú dôležitou súčasťou nášho úspechu,“ povedal Eric Reuting, člen predstavenstva pre personálnu oblasť VW Slovakia.

Na 2. mieste skončila spoločnosť Google Slovakia, na ktorej respondenti oceňovali silnú značku, možnosť realizácie a tvorivosti a tiež platové ohodnotenie a benefity. Google sa stal aj víťazom v kategórii IT/Telekomunikácie. Vysoko oceňovaný je v skupine ľudí vo veku 25 až 43 rokov.

„Spoločnosť Google si ľudia spájajú najmä so silnou značkou, ktorá je celosvetová. Pracujú u nás ľudia, ktorí chcú priniesť nové nápady a byť súčasťou nových technológií. Keď prijímame nového človeka, pozeráme sa aj na to, akým spôsobom obohatí náš tím a daný produkt, na ktorom bude pracovať,“ uviedol Juraj Stankay, Industry Manager zo spoločnosti Google Slovakia.

Na 3. mieste skončila spoločnosť Pelicantravel.com, ktorá sa zároveň stala víťazom v kategórii Cestovný ruch, hoteliérstvo a gastronómia. Okrem toho, že ľudia na spoločnosti oceňujú najmä zaujímavú pracovnú náplň, dobré meno a kvalitné služby, TOP jednotkou sa stala najmä pre ľudí v Bratislavskom kraji a tiež u živnostníkov.

„Ocitnúť sa v prvej trojke je pre nás veľký úspech. Budeme sa snažiť aj naďalej. Ako zamestnávateľ sľubujeme najmä cestovanie, ktoré je zaujímavé pre mnoho ľudí, a tiež príjemné pracovné prostredie,“ uviedla Michaela Horáčková, recruitment špecialistka zo spoločnosti Pelicantravel.com. Slovákov zaujímajú najviac firmy v oblasti IT, obchodu a priemyslu

Slováci by chceli najviac pracovať vo firmách zaoberajúcich sa oblasťou: IT/Telekomunikácie, obchod a priemyselná výroba a stavebníctvo, za ktoré hlasovalo najviac respondentov. Pozrite si rebríček firiem, ktoré zvíťazili v jednotlivých kategóriách.

Ženy chcú pracovať v oblasti obchodu, muži zase v IT a telekomunikáciách
Zaujímalo nás, aké by boli preferencie odvetví podľa pohlavia respondentov, ktorí sa zapojili do hlasovania v ankete Najzamestnávateľ. Až 25 % žien by najradšej pracovalo v oblasti obchodu. Ženy by tiež radi pracovali pre firmy v cestovnom ruchu i v oblasti IT a telekomunikácií. Muži sa viac zaujímali o technické odvetvia, a teda IT a telekomunikácie, priemysel a stavebníctvo a na tretej priečke by podľa nich skončil obchod. Pre ženy aj mužov sú pri voľbe zamestnávateľa dôležité najmä tieto atribúty: silná značka, dobré meno spoločnosti a zaujímavá pracovná náplň.

Ktoré firmy by ocenili v jednotlivých krajoch Slovenska?
Slováci od svojho zamestnávateľa očakávajú okrem silnej značky, dobrého mena a zaujímavej práce aj ďalšie atribúty. V Banskobystrickom a Prešovskom kraji ľudia od zamestnávateľa očakávajú aj kvalitné služby a produkty, pre ľudí v Nitrianskom kraji je dôležitá zase pracovná istota a dlhodobá tradícia firmy, to isté chcú aj ľudia v Trnavskom kraji. V Žilinskom kraji by mal zamestnávateľ poskytovať aj dobré finančné ohodnotenie a benefity.

foto: ilustračná

Zdroj: Profesia.sk

Odporúčame