Peter Fabok Tlačové správy

Miroslav Mojžita: Skutočný podnikateľ by mal byť aj vizionár

Spoločnosť ADRIM pôsobí na trhu poisťovacieho a finančného servisu už viac ako 10 rokov. O svojich začiatkoch, ceste za svetlom na konci tunela a o tom, čo je základom úspechu v neustále sa vyvíjajúcom svete služieb, nám porozprával zakladateľ firmy a podporovateľ športu - Miroslav Mojžita.

Ilustračný obrázok k článku Miroslav Mojžita: Skutočný podnikateľ by mal byť aj vizionár
Zdroj: Archív ADRIM

Miro, Ty sám pôsobíš na trhu s autopoistkami už od roku 2004. Spomínaš si, ako to celé začalo?
Na začiatku stála dnes kuriózna, vtedy dosť nepríjemná príhoda. Sestra mi nabúrala auto a poisťovňa mi vzhľadom na vyšší nájazd kilometrov odmietla vyplatiť zodpovedajúce plnenie z havarijnej poistky. Ako platiaci a patrične húževnatý klient som sa pustil do vymáhania a “otravoval” som ich tak dlho, že nielen doplatili čo mi patrilo, ale na moje prekvapenie mi dokonca ponúkli spoluprácu. Zrejme ich upútala moja neodbytnosť.

Nastúpil si teda do poisťovne ako zamestnanec…
V podstate áno – s tým, že v priebehu polroka som pochopil systém práce a stal sa nezávislým partnerom maklérskej spoločnosti, ktorá s poisťovňou spolupracovala. Takto to fungovalo zhruba do roku 2007. Trh sa samozrejme rozvíjal a vznikal dopyt po širšom spektre služieb. Vnímal som to ako okno príležitosti a rozhodol sa založiť si vlastnú firmu s pestrejšou ponukou služieb.

S odstupom času – bol to správny krok?
Určite. Poisťovací biznis je založený na osobnej väzbe a klient bol, je a vždy bude v centre pozornosti. Napriek tomu, že trh sa neustále mení a vyvíja, toto základné pravidlo sa nemení. Vtedy som počúval hlas trhu a vyšiel v ústrety potrebám klientov – aj dnes je mechanizmus rovnaký a hoci podobná príležitosť sa možno nenaskytne, prídu iné. Preto treba byť aktívny a vždy blízko pri klientovi.

Rozbehol si firmu, ktorej primárnou aktivitou bolo na začiatku poistenie automobilov. Dnes poskytuje ADRIM omnoho širšie spektrum služieb. Mal si od začiatku jasné toto smerovanie?
Začal som s poistkami a to je obchod, pri ktorom klient potrebuje komplexnú starostlivosť. Bežne som pri práci stretával ľudí zo súvisiacich segmentov, niekto predával ojazdené autá, iný sprostredkúval lízing, ďalší robil servis a tak ďalej. Takto vznikli partnerstvá, kde sme boli schopní na vzájomne prospešnej báze poskytnúť akémukoľvek klientovi kompletný servis. Synergia upevňuje vzťahy a v súčasnosti dokážeme pod značkou ADRIM ponúknuť celé spektrum služieb pod jednou strechou.

Firma teda prešla prirodzeným vývojom až do dnešnej podoby. Spomínal si, že trh sa neustále mení a vyvíja. Čo to znamená pre poskytovateľov služieb a ich klientov?
V roku 2007 bola konkurencia “príjemnejšia” – dnes prežijú iba tí najlepší. Klient má obrovské možnosti, ktoré prináša internet, či už v zmysle všeobecných informácií alebo obchodných ponúk. Svet sa zrýchľuje a byť úspešný znamená byť schopný sa adaptovať. Kedysi nebolo tak veľa maklérov, ako dnes – ale ani toľko príležitostí. Vždy rozhodovala agilita, akonáhle sa objavil obchod na obzore, skočil som do auta a šiel. V súčasnosti sú informácie rýchlejšie ako my a väčšinou dorazia k zákazníkovi skôr než ja.

Čo je v rýchlo sa meniacom svete tvojou konkurenčnou výhodou?
Dlhodobo sa držíme jednej línie, pokiaľ ide o prístup k zákazníkovi a budovanie povedomia o značke. Náš biznis je vzťahový a dôvera medzi poskytovateľom služby a klientom absolútne kľúčová. Všetko, čo robíme, si klient spája s konkrétnymi tvárami. V tomto máme pred anonymným softvérom na internete stále veľký náskok.

Ponuka je veľká, končí sa vek informačný a začína vek vedomostný. Ľudia sa učia narábať so záplavou informácií z digitálneho prostredia, čo určite ovplyvňuje ich spotrebiteľské správanie…
Dnes je celkom bežné, že ľudia si na internete rýchlo nájdu “najvýhodnejšiu” ponuku, ale potom nám aj tak volajú, pretože vedia, že máme dosť skúseností, aby sme im pomohli vybrať pre nich najlepšie riešenie. Je to nový druh symbiózy digitálnych informácií s osobným poradenstvom. Na konci je vždy konkrétna služba v reálnom svete – a to klienti vedia. Kontinuita a možnosť vždy sa na dodávateľa spoľahnúť sú stále dôležitejšie než okamžitá úspora, najmä v segmente akým je poisťovníctvo. Pri správnom chápaní to môže priniesť nové príležitosti a smerovanie pre celý trh. Skutočný podnikateľ by mal byť aj vizionár.

Si v Banskobystrickom regióne aj verejne známym človekom…
Nielen podnikaním je človek živý. Mám rodinu a viem, aký dôležitý je pre človeka aktívny pohyb – v akomkoľvek veku. Pokiaľ mi to čas dovoľuje, športujem – v lete je to najmä kolobežka a v zime skialp. Vyrástol som v Nemciach a kraj pod Pánskym dielom je veľmi pekný. Preto naša firma už siedmy rok podporuje tradičný Nemčiansky beh práve v tejto lokalite. Takto dokáže značka ADRIM prinášať ďalšiu pridanú hodnotu nielen svojim zákazníkom, ale aj širokej komunite. Pre budovanie dobrého mena je dôležité, keď ľudia vidia, že zdieľame podobné hodnoty.

Zdroj: Archív ADRIM

(PR) – Za obsah a fotografie zodpovedá objednávateľ tejto správy

Zdroj: ADRIM
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM