Rôzne

Zdravotníci radia rodičom: Sladkosti deťom úplne nezakazujte

Výborná správa pre školákov, deti potrebujú i rýchle kalórie, preto nie je na mieste im úplne zakazovať sladkosti.

Rodičia by pri vytváraní jedálnička, ktorý súvisí nielen s návratom detí do školských lavíc, mali myslieť aj na rýchle kalórie, ktoré sú dôležité. Upozorňuje na to Úrad verejného zdravotníctva (ÚVZ) SR.

„Denná porcia by nemala byť väčšia ako 50 gramov a uprednostniť treba sladké pečivo, prípadne sušienky, sušené ovocie a cereálne sladké tyčinky pred tučnými múčnikmi a cukrovinkami," povedala Jana Hamade vedúca odboru hygieny detí a mládeže ÚVZ SR.

PREČÍTAJTE SI: Terapeut údajne sexuálne zneužil neplnoleté dievča! Verzie prípadu sú podozrivé

Vyhýbajte sa sladeným nápojom

Naopak, sladené nápoje sú podľa nej nevhodné. Obsahujú príliš veľa jednoduchých cukrov a zbytočne zvyšujú príjem energie, čo môže viesť k vzniku obezity.

Kvalitná desiata by mala podľa Hamade pozostávať z celozrnného pečiva, nátierky alebo syra, zo zeleniny a ovocia a nesladeného nápoja. „To všetko predstavuje zložky potravy, ktoré dodajú organizmu optimálne množstvo výživných látok, teda bielkovín, tukov, cukrov, ale aj vitamínov a minerálnych látok," vysvetlila Hamade.

Z minerálnych látok je podľa nej pre vyvíjajúci sa organizmus najvýznamnejší vápnik, jeho zdrojom je mlieko a výrobky z neho, ako sú syry a jogurty. „Preto v rámci pestrosti stravy by mali rodičia zaradiť na desiatu aj mlieko a mliečne výrobky. Z výrobkov sú veľmi hodnotné tie probiotické a acidofilné," dodala Hamade.

PREČÍTAJTE SI: Boj poisťovní (1.): Všeobecná zdravotná poisťovňa láka na prevenciu aj dovolenkou

Zdroj: TASR

Rýchle správy

Najčítanejšie